Vitajte...

 ... na podpornej stránke Babysitting day,


ďakujeme, že ste prejavili záujem o získanie podrobnejších informácií k bodom skladačky NEBO-PEKLO alebo omaľovanky O ČOM SNÍVA ANJELIK, ktoré prinieslo Vaše dieťa zo školy pri príležitosti Babysitting Day z 10. decembra 2015.

Jednotlivé príspevky, ktoré podrobnejšie zdôvodnia informácie uvedené v skladačke i v omaľovanke sa zobrazia v pondelok, 7. decembra 2015 o 8,00. Stránku sme vytvorili s cieľom informovať verejnosť o dianí v školách hlavne z pohľadu rodiny a detí.

Žiaci trávia v škole najmenej tretinu svojho denného režimu. Kvalita školy a vyučovania patrí teda k ich dennej realite. Súčasný stav na školách nie je nastavený tak, aby všetky deti mali rovnaký prístup ku kvalite. Učitelia už ďalej odmietajú byť, spolu so svojimi žiakmi, rukojemníkmi situácie, a preto vytvorili i tieto informačné "hry".

Rozpočet na vzdelávanie je nízky a nie je využívaný efektívne. Rodičia platia dane a je prirodzené, že za svoje peniaze očakávajú adekvátne služby od štátu pre svoje deti a rodiny. Miesto toho však rodičia spolu s učiteľmi a deťmi neustále počúvajú odvolávania na časovú nevhodnosť požiadaviek. Mnohé deti, ktorých sa to týka alebo týkalo, sa už stali rodičmi a stále sa nenašla vhodná doba. Koľko generácií ešte budeme čakať, až nastane správny čas na to, aby naše deti dostali za naše peniaze to, čo im patrí?


Môžeme očakávať, že médiá a iné zdroje, pravdepodobne zúžia problém len na finančné ohodnotenie zamestnancov v školstve. Možno je to tým, že o číslach sa informuje jednoduchšie ako o problémoch, ku ktorým sa zodpovední verejne nevyslovujú.

Nepopierame, že problém finančného ohodnotenia zamestnancov tu je tiež. Pokladáme to však za náš vnútorný problém, ktorý má riešiť ministerstvo so svojimi zamestnancami a zriaďovateľmi v procese odbornej argumentácie a nie formou populistického oslovovania verejnosti k údajnej potrebnej zmene postoja k profesii učiteľa.

Cítime ako našu profesionálnu povinnosť komunikovať verejnosti problémy, ktoré zásadne ovplyvňujú kvalitu vzdelávania detí a v konečnom dôsledku i ich budúci život. Bohužiaľ, presvedčenie, že "kvalitu má len ten, kto si ju dokáže zaplatiť a ostatní majú smolu", už vrástlo i do školského systému. Pokladáme to za hrubé porušovanie základného práva dieťaťa a odmietame sa ďalej nečinne prizerať takémuto prístupu k deťom.




Iniciatíva žilinských učiteľov